وبلاگ

karinodent

انواع کامپوزیت آلمانی

آنچه در این مقاله می خوانید

لبخندی زیبا، با انواع کامپوزیت آلمانی

کامپوزیت دندان ( dental composite ) یک درمان در دندانپزشکی می باشد که به منظور ترمیم شکستگی، پوسیدگی و رفع ترک،تغییر سایز، فرم و رنگ دندان استفاده می شود. کامپوزیت دندان ماده ای خمیری شکل از جنس رزین هم رنگ دندان است که بر روی دندان فرم داده می شود و به کمک اشعه مخصوص سفت می شود.

مطمئنا همه‌ی افراد علاقه مند هستند تا لبخندی زیبا بر چهره داشته باشند.

برای این منظور هم داشتن دندان هایی سالم و منظم ضروری است.

زمانی که شما برای پر کردن حفره های دندان به دندانپزشک مراجعه می‌کنید، متوجه استفاده از مواد خمیری می‌شوید.

این مواد خمیری که همرنگ دندان های شما هستند، روی سطح دندان را با فرمی که دندانپزشک به آن‌ها می‌دهد، می‌پوشانند. در پایان کار این لایه‌ی خمیری باید تثبیت شود. دندانپزشک این کار را به کمک نور آبی انجام می‌دهد

دریافت کامپوزیت دندان از پرطرفدارترین خدمات دندانپزشکی محسوب می شود.

کامپوزیت دندان قیمت مناسبی دارد و می تواند در کمترین زمان ممکن، لبخندی جذاب و در عین حال طبیعی ایجاد کند.

به دلیل استقبال زیباجویان از این محصول دندانی، کشورهای مختلفی در سراسر جهان به ساخت و عرضه کامپوزیت مشغول هستند که آلمان، یکی از معروف ترین آنهاست.

برندهای کامپوزیت دندان آلمانی بسیار متنوع هستند و خوشبختانه اکثر آنها در مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی کشورمان در دسترس می باشد.

در مطلب امروز قصد داریم به معرفی برندهای کامپوزیت دندان آلمانی معروف در ایران بپردازیم تا اگر قصد دریافت کامپوزیت دندان از یک برند آلمانی را دارید، راحت‌تر بتوانید گزینه مناسب خودتان را انتخاب کنید.

امیدواریم مطالعه بخش های زیر برای شما عزیزان مفید واقع شود.

آلمان دربین بهترین کشورهای تولید کننده مواد کامپوزیت دندان است. برندهای کامپوزیت آلمانی در تمامی دنیا محبوبیت بسیاری دارند و دندانپزشکان زیبایی در اقصی نقاط جهان آن‌ها را به‌عنوان موادی مطلوب و استاندارد به بیماران و مراجعین خود معرفی می‌کنند.

انواع کامپوزیت آلمانی قابلیت استفاده در روش‌های ترمیمی پوسیدگی‌های دندانی و روش‌های ترمیمی زیبایی دندان را دارند. طیف رنگی وسیع از دیگر مزایای انواع مواد کامپوزیت آلمانی محسوب می‌شود. البته باید گفت برندهای کامپوزیت آلمانی گاهی در موارد مختلف اختلاف‌هایی دارند. این اختلافات می‌تواند در قیمت مواد کامپوزیت آلمانی یا در کیفیت آن‌ها باشد. اکنون به بررسی تمام برند‌های کامپوزیت آلمانی موجود در بازار ایران می‌پردازیم. ضمن اینکه مزایای و سطح کیفی هریک را بازگو خواهیم کرد.

کامپوزیت دندان آلمانی داینامیک پلاس یاDynamic Plus

کامپوزیت‌های آلمانی داینامیک پلاس، به مقاومت و استحکام بالا شهره‌اند. این نوع کامپوزیت که از نوع میکروهیبریدی است، به‌دلیل همین مقاومت مناسب در برابر فشار، دربین دندان‌پزشکان محبوبیت زیادی دارد. از این برند کامپوزیت آلمانی برای ترمیم پوسیدگی‌ها و مشکلات دندان‌های قدامی و خلفی استفاده می‌شود. ویژگی‌ها مثبت و مزایای کامپوزیت داینامیک پلاس را می‌توان در موارد زیر عنوان کرد:

_ مقاومت بالا
_ شکل پذیری و فرم‌گیری راحت
_ پولیش‌پذیری مناسب
به‌طور کلی می‌توان گفت کامپوزیت داینامیک پلاس از جمله مواد کامپوزیت دندانی است که کار با آن راحت بوده و دندانپزشک را با دردسر مواجه نمی‌کند.

کامپوزیت دندان آلمانی داینامیک فلو یاDynamic Flow

از کامپوزیت داینامیک فلو که یکی دیگر از کامپوزیت‌های معروف و معتبر آلمانی در دنیا است به‌منظور ترمیم مینای دندان استفاده می‌شود. درواقع این نوع کامپوزیت بیشتر در ترمیم‌های زیبایی کاربرد داشته و کمتر در ترمیم پوسیدگی به‌کار می‌رود. از مزایای کامپوزیت داینامیک فلو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پولیش پذیری خوب
درخشندگی و براقیت بالا
تناسب و پیوند خوب چسب کامپوزیت
کامپوزیت دندانی داینامیک فلو طیف رنگی قابل توجهی نیز دارد. ضمن اینکه مقاومت بالای این نوع کامپوزیت دربرابر سایش را نیز باید از ویژگی‌های مثبت آن دانست.

کامپوزیت دندان آلمانی زنیت ZENIT

این کامپوزیت آلمانی از نوع نانو کامپوزیت‌ها است که به‌دلیل کیفیت مطلوب با استقبال خوبی مواجه شده‌اند. سازگاری بالای این کامپوزیت‌ها با شرایط مختلف دلیل اصلی استقبال از آن‌ها است و نانو کامپوزیت زینت یکی از بهترین برند‌های کامپوزیت در این نوع است. از این کامپوزیت آلمانی هم برای ترمیم پوسیدگی‌های دندانی استفاده می‌شود و هم در ترمیم‌های زیبایی کاربرد فراوانی دارد. از مزایای کامپوزیت‌ زینت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رنگ‌پذیری پایین (مقاومت دربرابر تغییر رنگ)
پولیش‌پذیری بالا
تطابق رنگ بالا با رنگ طبیعی دندان‌ها (طیف رنگی وسیع)
پایین بودن انقباض‌های وارده به لثه که باعث می‌شود فاصله بین دندان و کامپوزیت به کمترین میزان ممکن برسد.
از دیگر مزایای کامپوزیت زینت می‌توان به مقاومت آن دربرابر سایش اشاره کرد. به این معنی که پس از جویدن و تحت فشار قرار گرفتن دچار ساییدگی نمی‌شود. برای خرید کامپوزیت زنیت از سایت دنتیوا کلیک کنید.

کامپوزیت دندان آلمانی هی دنتال (Hey Dental)

کامپوزیت هِی‌دنتال آلمان از نوع کامپوزیت‌های سرامیکی است. کامپوزیت‌های سرامیکی که از آخرین تکنولوژی کامپوزیت های دندانی بهره می‌برند به‌دلیل داشتن ذرات سرامیکی نسبت به کامپوزیت‌های دیگر رنگ‌پذیری بسیار کمتری دارند. همین موضوع باعث شده است که این نوع کامپوزیت که در بازار با عنوان IPSکامپوزیت شناخته می‌شوند بسیار مورد استقبال قرار گیرند. کامپوزیت‌های سرامیکی هی‌دنتال علاوه‌بر ویژگی‌های مثبتی که برای این نوع کامپوزیت مطرح می‌شود، مزایای زیر را نیز دارا هستند:

درخشندگی و جلای چشمگیر
ثبات رنگ بسیار بالا
تنوع رنگی عالی
پولیش‌پذیری خوب
باید اضافه کرد که هی‌دنتال آلمان کامپوزیت‌های خود را با ترکیبات مشترک با زینت می‌سازد. درواقع مواد اولیه کامپوزیت‌های این دو شرکت آلمانی مشترک هستند.

Kulzer کاریزما

کامپوزیت کاریزما تولید کمپانی کولزر آلمان می باشد.

این کامپوزیت از نوع نانو هیبرید یونیورسال است و در نواحی مختلف خلفی و قدامی می توان از آن استفاده کرد.

در فرمولاسیون آن از یک ماتریکس نوآورانه TCD – Matrix و ذرات فیلر میکروگلس استفاده شده است که باعث می شود رنگ این ترمیم با دندان های مجاور تطابق بهتری داشته باشد. ذرات پرکننده بسیار ریز موجود در این کامپوزیت، براقیتی ایجاد می کنند که قابل مقایسه با مینای دندان طبیعی است.

در واقع ترمیم های انجام شده توسط کامپوزیت کاریزما در عین طبیعی بودن، فوق العاده با دوام و با کیفیت نیز هستند. دایموند کاریزما حداقل چسبندگی و کارایی را در حین فرم دهی ارائه می دهد.

کامپوزیت دندان آلمانی کاریزما می تواند برای اسپلینت کردن دندان ها، ترمیم مستقیم پوسیدگی های کلاس ۱ تا ۷، ترمیم لب پر شدگی ترمیم های کامپوزیت و پرسلن، بستن فواصل بین دندانی و ونیر کامپوزیت به کار رود.

این کامپوزیت توسط لایت کیور سفت می شود ( زمان لایت کیور برای رنگ های عادی حدود ۲۰ ثانیه و برای رنگ های اپک یا دنتین ۴۰ ثانیه است).

کامپوزیت کاریزما در رنگ های متنوعی موجود است و میزان چسبندگی آن به قلم در کمترین حد ممکن می باشد که امکان کاربرد راحت را فراهم می نماید.

سایر محصولات کولزر عبارتند از مایع ضد حساسیت، واش قالبگیری، باندینگ، آلژینات بایر، ماده ثبت بایت، ماده قالبگیری، فیلم رادیوگرافی و …

VOCO

کمپانی ایوکلار ویوادنت از برندهای مشهور آلمانی تولید کننده کامپوزیت های دندانی محسوب می شود و طیف گسترده ای از کامپوزیت های دندانی را تولید می کند.

کامپوزیت های Tetric و ips empress direct از معروف ترین کامپوزیت های تولید شده توسط این برند هستند.

کامپوزیت ips empress direct را می توان تنها کامپوزیتی دانست که می تواند زیبایی مشابه ترمیم های سرامیکی ایجاد کند.

ips یک نوع کامپوزیت نانوهیبرید است که ترکیبات پایه ای و فیلرهای موجود در آن شباهت زیادی به سرامیک های IPS Empress دارد.

این کامپوزیت از استحکام فشاری بالا، مقاومت طولانی مدت در مقابل سایش و ثبات رنگی بالایی برخوردار است و برای ترمیم مستقیم دندان های قدامی و خلفی مناسب می باشد. پلیمریزاسیون این کامپوزیت توسط لایت کیور انجام می شود و کاربرد آسان و پولیش پذیری فوق العاده ای دارد.

کامپوزیت ایوکلار تتریک نیز یک نوع کامپوزیت نانوهیبریدی است که برای عاج و مینای دندان مناسب می باشد.

این کامپوزیت تنها در ۱۰ ثانیه لایت کیور می شود و میزان جذب آب بسیار پایینی دارد.

این کامپوزیت برای ترمیم های زیبایی دندان های تمام نواحی دهان قابل استفاده است و ترمیمی کاملا یکنواخت و یکدست ایجاد می کند.

پد فرم دهی کامپوزیت، دندان مصنوعی، دستگاه لایت کیور بی سیم، تفنگ تزریق، مولت پرداخت کامپوزیت و آمالگام، نمونه انتخاب رنگ از دیگر محصولات ایوکلار ویوادنت هستند.

DMG

کمپانی DMG با استفاده از متریال مناسب،انواع متنوعی از کامپوزیت های دندانی را برای شرایط مختلف تولید می نماید. کامپوزیت های DMG با نام تجاری Ecosite عرضه می شوند؛ Ecosite Elements یک سیستم ترکیبی نوآورانه برای ارائه بالاترین استانداردهای زیبایی شناسی در ناحیه قدامی و خلفی فراهم می کند، Ecosite Bulk Fill یک ماده پرکننده حجیم برای پر کردن یک مرحله‌ای دندان های خلفی است، Ecosite Bond یک عامل اتصال دهنده است که با لایت کیور فعال می شود.

محصولات کمپانی DMG به کامپوزیت خلاصه نمی شود و طیف گسترده ای از محصولات دندانپزشکی را در بر می گیرد، به عنوان مثال سیلیکون دم، ثبت بایت، گلاس آینومر کف بندی، پلیمر ترموپلاستیک، گلیز لایت کیور و …

Kerr

این شرکت تولید محصولات دندانپزشکی در ایالات متحده مستقر شده است و محصولاتی را برای تمام جنبه های دندانپزشکی ترمیمی مدرن طراحی و تولید می کند.

Kerr Dental یک شرکت عامل از Envista Holdings Corporation است. انویستا یک خانواده جهانی متشکل از بیش از ۳۰ برند معتبر دندانپزشکی است.

Kerr انواع کامپوزیت های دندانی را روانه بازار کرده است که معروف ترین آنها Harmonize می باشد.

این کامپوزیت یونیورسال زیبایی و استحکام بالایی دارد و در صورت مراقبت مناسب می تواند سال ها ماندگاری داشته باشد.

قیمت مناسب و مقاومت نسبتا بالا در برابر رنگ پذیری از دیگر مزیت های کامپوزیت های Kerr هستند.

کمپانی Kerr محصولات دندانپزشکی مختلفی را روانه بازار کرده است که پرطرفدارترین آنها عبارتند از انواع کیت کامپوزیت، دستگاه لایت کیور، دیسک های پالیش پرداخت، باندینگ، خمیر سمان و …

GC Corporation

کامپوزیت های دندانی سنتی از موادی بر پایه رزین ساخته می شوند و اما کمپانی GC Corporation برای تولید کامپوزیت های دندانی خود از یک ماده نوآورانه استفاده می کند که ترکیبی از ذرات شیشه و سرامیک است.

کامپوزیت های تولید شده توسط این ماده بسیار قوی و با دوام هستند و می توانند در ترمیم های دندانی متنوع (روکش، بریج و اینله) به کار روند.

کامپوزیت GC با محیط زیست سازگار است و فاقد بیسفنول آ (BPA) می باشد بنابراین گزینه ایمن تری برای دندانپزشکان و بیماران محسوب می شود.

این کامپوزیت، مقاومت بالایی در برابر شکستگی و سایش دارد و به دلیل تنوع رنگی می تواند به راحتی با رنگ دندان طبیعی بیمار مطابقت داده شود.

GC حدود ۶۰۰ نوع محصول دندانپزشکی تولید می کند و آنها را در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا به فروش می رساند.

معروف ترین محصولات دندانپزشکی GC عبارتند از انواع کامپوزیت، گلاس آینومرهای ترمیمی، سمان رزینی، باندینگ، ایمپلنت و محصولات متعدد مورد نیاز برای دندانپزشکی دیجیتال.

قیمت کامپوزیت آلمانی

قیمت کامپوزیت‌های آلمانی دربرابر دیگر برند‌های موجود در بازار ایران کمی بالاتر ارزیابی می‌شود. البته باید گفت، این قیمت‌ها دربین برندهای موجود آلمانی در بازار ایران نیز متفاوت است و بسته به کیفیت کامپوزیت‌های هر برند نرخ آن‌ها می‌تواند بالاتر یا پایین‌تر باشد. قیمت انواع کامپوزیت آلمانی البته باتوجه به کیفیت آن‌ها و دوام و حفظ رنگ‌شان چندان بالا نیست. درواقع کیفیت بالای برندهای کامپوزیت آلمانی قیمت بالای آن‌ها را توجیه‌پذیر می‌سازد.

نکته مهم دیگر درمورد قیمت انواع کامپوزیت آلمانی، وابستگی آن‌ها به قیمت دلار است. باید توجه داشت که برندهای کامپوزیت آلمانی نیز مانند دیگر کالاها و اجناس وارداتی، با تغییر و نوسان قیمت دلار دچار تغییر قیمت خواهند شد. بنابراین بخشی از قیمت بالای این محصولات نیز به‌دلیل بالا رفتن قیمت دلار است.

سخن پایانی کارینودنت

روش ترمیمی و زیبایی کامپوزیت ونیر دندان، عملی ماندگار و برگشت‌ناپذیر است. بنابراین انتخاب بهترین مواد و انجام این شیوه درمانی-زیبایی تحت نظر پزشک خوب و باتجربه ضرورتی غیرقابل انکار محسوب می‌شود. پرداخت هزینه بیشتر برای مواد کامپوزیت به‌طور قطع بر میزان رضایت‌مندی ما از نتیجه کار را بالاتر برده و آسایش و آرامش را برای‌مان به‌همراه خواهد داشت. استفاده از انواع کامپوزیت آلمانی تضمین کننده سلامت و زیبایی دندان‌ها ما است. ضمن اینکه برندهای کامپوزیت آلمانی می‌توانند به ما درمورد بقا و دوام ترمیم انجام شده روی دندان‌های‌مان اطمینان دهند. در سایت فروش مواد دندانپزشکی کارینودنت انواع برندهای کامپوزیت دندان و سایر مواد و تجهیزات دندانپزشکی را به صورت آنلاین و با ضمانت اصالت کالا خریداری کنید.

جدید ترین مطالب
سبد خرید
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید